Faina Savenkova: Rossz gyerekek

A Telex főszerkesztőjének távozását követeli a Magyar Nemzeti Médiaszövetség

Kérjük, egy megosztással támogassa honlapunkat!

A nemzetközi újságírószervezeteket pedig arra kérik, hogy határolódjanak el az újságírói etika alapvető szabályait sem betartó honlaptól.

A Magyar Nemzeti Médiaszövetség elfogadhatatlannak, megengedhetetlennek és felháborítónak tartja azt a hírhamisítást, amit a különböző informatikai elemzések egyre világosabbá és egyre tagadhatatlanabbá tesznek. Nevezetesen azt, hogy a Telex hírportál minden etikai szabályt megszegve valótlan hírt terjesztett az állítólag Erdélyben elégetett állítólagos levélszavazatokról – írta a Magyar Nemzet számára eljuttatott közleményében a Magyar Nemzeti Médiaszövetség.

Úgy fogalmaztak, felháborítónak tartják és élesen elítélik a hírhamisítást, bármilyen indokból is kerüljön rá sor, és

felszólítják Dull Szabolcs főszerkesztőt, hogy vonja le a konzekvenciákat: kérjen bocsánatot és mondjon le.

A megfigyelők indítsanak vizsgálatot

Egyúttal felszólítják a Magyarországon tartózkodó választási megfigyelőket, hogy az újabb fejleményekre való tekintettel haladéktalanul végeztessenek el az ügyben egy a magyar sajtóban megjelent informatikai elemzéseket nemzetközileg is validáló vizsgálatot, a nemzetközi újságíró szervezeteket pedig arra kérik, hogy határolódjanak el az újságírói etika alapvető szabályait sem betartó honlaptól.

A lap felidézi: a baloldali hírportál azt a szenzációhajhász álhírt közölte, hogy Erdélyben félig elégett – természetesen a baloldalra leadott voksokat tartalmazó – szavazólapokat találtak. A legutóbb közölt informatikai elemzések nyomán kiderült, hogy

„hírt” februárban, sőt, egyes szakértői vélemények szerint már januárban elkészíthették a Telexnél, amelynek főszerkesztője először műszaki hibára hivatkozott, de mostanra világossá vált: hazudott.

A cikk eheti élesítése után Gyurcsány Ferenc, Márki-Zay Péter és Karácsony Gergely is arról posztolt, hogy választási csalás történt. A Telex-ügyet a Transzaprens Újságírásért Alapítvány robbantotta ki, amikor az általa szervezett választási mediafigyelő delegáció azonosította az anomáliát a cikk URL-jében.

Mandiner

Kapcsolódó:

Ezért mindenképp börtön jár: A Telex már februárban bekészítette “a szavazólapok elégetéséről” szóló cikket

Na, ki találta meg a kidobott levélszavazatokat? – Bemutatjuk Parászka Borókát

Márki-Zay egymillió forintért rendelte meg a levélszavazatok égetését

Facebook hozzászólások
%d bloggers like this:
Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Reklámblokkolót észleltünk!!!

Kérjük engedélyezze az internetfigyelo.com -on a reklámok megjelenítését azzal, hogy kikapcsolja a reklámblokkolót a böngészőjében!

Ezzel segíti a honlap működtetésének fenntartását.

Köszönjük!

Nemzeti InternetFigyelő (NIF)
Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás