Faina Savenkova: Rossz gyerekek

Oroszokkal üzletel az oligarchaellenes Zelenszkij

Kérjük, egy megosztással támogassa honlapunkat!

Offshore-botrányban bukott le az oligarchaellenes Volodimir Zelenszkij; az ukrán elnök cégeket titkol és oroszokkal üzletel – írta a Mandiner kedden, emlékeztetve: a Guardian című brit lap még tavaly ősszel fedte fel a Pandora Papers offshore-botrányban kiszivárgó adatok alapján az ukrán elnök “furcsa üzleteit”.

Offshore-botrányban bukott le az oligarchaellenes Volodimir Zelenszkij; az ukrán elnök cégeket titkol és oroszokkal üzletel – írta a Mandiner kedden, emlékeztetve: a Guardian című brit lap még tavaly ősszel fedte fel a Pandora Papers offshore-botrányban kiszivárgó adatok alapján az ukrán elnök “furcsa üzleteit”.

A Mandiner azt írta: Volodomir Zelenszkij a kampányban ígéretet tett arra, hogy megtisztítja Ukrajna oligarchák uralta gazdasági-társadalmi rendszerét, kampányát olyan politikusok ellen célozta – mint Petro Porosenko volt elnök -, akik sok esetben offshore vagyonukat rejtegetik.

“Az üzenet betalált és Zelenszkij a szavazatok 73 százalékát szerezte meg. Valójában azonban Ukrajnában semmi sem változott, írta a Guardian” – olvasható a Mandineren.

Hozzátették: az Oknyomozó Újságírók Nemzetközi Konzorciumának (ICIJ) kiszivárogtatott és a Guardian című lappal egy globális nyomozás részeként megosztott Pandora-papírok azt sugallják, hogy Zelenszkij “sokkal inkább hasonlít oligarcha elődeire, mint a korábban általa alakított tisztakezű történelemtanárra”.

“A kiszivárgott dokumentumok szerint az elnöknek volt vagy van egy korábban nyilvánosságra nem hozott részesedése egy offshore cégben, amelyet a jelek szerint hetekkel az elnökválasztás megnyerése előtt titokban átadott egy barátjának. Az aktákból kiderül, hogy Zelenszkij offshore cégek kiterjedt hálózatában vett részt, amelynek társtulajdonosai régi barátai és tévés üzleti partnerei voltak. Ezeket az üzleti partnereket aztán sok esetben be is vitte maga köré a politikai vezetésbe. Ha ez nem lenne elég, a lap felfedi, hogy a Zelenszkij-kör médiacége orosz üzleti kapcsolatokkal rendelkezik” – közölte a Mandiner.

Hozzátették: mielőtt elnök lett, Zelenszkij nyilvánosságra hozta magánvagyonát, ezek között voltak autók, ingatlanok és három társtulajdonban lévő offshore cég, amelyből az egyiket, a Film Heritage-t – amelyet feleségével közösen birtokolt – Belize-ben jegyezték be.

“A Pandora papírjai azonban további offshore vagyonokat mutatnak, amelyeket Zelenszkij a jelek szerint nem fedett fel. A Film Heritage 25 százalékos részesedéssel rendelkezett a Davegra ciprusi holdingtársaságban. A Davegra viszont a Maltex Multicapital Corp. tulajdonosa, egy eddig ismeretlen, a Brit Virgin-szigeteki (BVI) adóparadicsomban bejegyzett szervezet. Zelenszkij 25 százalékos részesedéssel rendelkezett a Maltexben” – írta a Mandiner.

A lap szerint a dokumentumokból kiderül, hogy 2019. március 13-án, két héttel az ukrajnai választások első fordulója előtt Zelenszkij átadta a Maltexben lévő részesedését Szerhij Shefirnek, de “nem világos, hogy Shefir fizetett-e Zelenszkijnek”.

A Guardianra hivatkozva a Mandiner kitért arra, Zelenszkij a Maltexen keresztül is kapcsolódik az orosz gazdasághoz, de korábban Oroszország fontos piaca volt a Kvartal95 médiacégnek is, ráadásul Ukrajna “jelenleg jól keres az orosz gáztranziton, és ezt a helyzetet a jelek szerint nem kívánja megszüntetni”.

A Mandiner felidézte: az Atlantic Councilnak nemrégiben írt véleménycikkében Zelenszkij azt nyilvánította ki, hogy elnökként a végső célja a hagyományos oligarchikus rend lerombolása és egy igazságosabb rendszerrel való felváltása.

“A kritikusok szerint azonban Zelenszkij elmulasztotta az állam megújítását, és ugyanazokat a trükkös módszereket alkalmazza, mint elődei. Az EU könyvvizsgálói figyelmeztettek is arra, hogy Ukrajnában továbbra is széles körben elterjedt a nagymértékű korrupció és az állam foglyul ejtése” – fogalmazott a Mandiner.

Az újság szerint mióta Zelenszkijt a politikába lépett, az a vád is érte, hogy Igor Kolomojszkij milliárdos befolyása alatt áll, akinek a tévécsatornája Zelenszkij műsorát vetítette. A kampány során Zelenszkij ellenfelei azt állították, hogy 2012 és 2016 között Kolomojszkij szervezeteitől 41 millió dollár került Zelenszkij és köre offshore cégeibe, köztük a Film Heritage-be – jegyezte meg cikkében a Mandiner.

 

Kapcsolódó:

Egy holland párt érdeklődik Zelenszkij 850 millió dollárjának eredete iránt

Facebook hozzászólások
%d bloggers like this:
Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Reklámblokkolót észleltünk!!!

Kérjük engedélyezze az internetfigyelo.com -on a reklámok megjelenítését azzal, hogy kikapcsolja a reklámblokkolót a böngészőjében!

Ezzel segíti a honlap működtetésének fenntartását.

Köszönjük!

Nemzeti InternetFigyelő (NIF)
Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás