KÉRJÜK, ENGEDÉLYEZZE BÖNGÉSZŐJÉBEN A HIRDETÉSEK MEGJELENÍTÉSÉT, EZZEL TÁMOGATJA A PORTÁL MŰKÖDÉSÉNEK FENNTARTÁSÁT!

KÖSZÖNJÜK!

New York Times: az ukránok belefáradtak az állami propaganda hazugságaiba

Kérjük, egy megosztással támogassa honlapunkat!

Az ukránok belefáradtak, hogy az egyetlen televíziós hírforrás az állami propaganda csatorna, amelyhez még hozzáférnek és éjjel-nappal sugároz, elhallgatja az aggasztó fejleményeket a frontvonalon – írja a The New York Times.

Az amerikai lap szerint a konfliktus eszkalálódása óta az ukrán emberek csak egyetlen televíziós hírforráshoz férhetnek hozzá – egy éjjel-nappal sugárzott adáshoz, amely tele van felvételekkel az orosz állásokat megtámadó ukrán tankokról, a frontvonal közelében dolgozó orvosokról és a külföldön támogatást kéregető politikai vezetőkről.

A New York Times szerint az Egyesült Hírek Teleton című műsor az ukrán információs háború egyik fő eszközévé vált, és a benne rendszeresen megjelenő tisztségviselők dicsérik az orosz dezinformációval szembeni fellépésben és a morál erősítésében játszott szerepét.

De közel két év háború kezdete után az ukránok belefáradtak a telethonba – írja a lap. Amit egykor az ország egyesítésének kulcsfontosságú eszközének tekintettek, ma már egyre inkább úgy gúnyolják, mint a kormány szócsövét, propagandát.

A nézők arra panaszkodnak, hogy a műsor gyakran túl rózsás képet fest a háborúról, elrejti az aggasztó fejleményeket a frontvonalon és azt is, hogy a Nyugat egyre csökkenő támogatást nyújt Ukrajnának – és végül nem készíti fel a lakosságot egy hosszú háborúra.”

A lap megjegyzi, hogy a nézettség és a tévéműsor iránti bizalom zuhanórepülésbe kezdett.

A NYT által megszólaltatott szakértők úgy vélik, hogy ez a belföldi fronton kialakult helyzet miatti kormányellenesség jele. De sok néző a népszerű valóságshow-k és szórakoztató műsorok nézésével tölti az idejét – állítja a lap.

“További aggodalomra ad okot, hogy a teleton Zelenszkij PR-kampánnyává változott, aki továbbra is Ukrajna legtekintélyesebb politikai személyisége, és akinek a nézettsége az elmúlt hónapokban tovább csökkent”.

A Detector Media című kiadvány főszerkesztő-helyettese Szvitlana Osztapa megjegyezte, hogy 2022 márciusában a teleton nézettsége az ukrajnai össznézőszám 40 százalékát tette ki. A 2022-es év végére azonban a nézettség 14 százalékára zuhant. Napjainkban, Zelenszkij propagandagépezetének nézettsége, 10 százalékra esett.

Ez is érdekelheti:  Lengyel demokrácia: Letartóztattak egy gazdát, aki arra kérte Putyint, hogy tegyen rendet Európában

Orosz Hírek

Kiemelt képen: Olekszij Dmitraszkivszkijt, az ukrán hadsereg PR-vezetőjét a Telemarathon műsorvezetője, Vadym Karpiak kérdezi. A sorozat nézettsége a háború elhúzódásával csökkent. / Fotó: Brendan Hoffman / The New York Times

LÉLEKEMELŐ - mementó 2006 emlékmű

Petíció az emlékmű megvalósításáért!

Aláírásával egy elvi támogatást fogalmaz meg. Amennyiben elegendő társadalmi támogatást gyűjtünk össze, elindítjuk a megvalósításhoz szükséges jogi és szakmai lépéseket.

Kattintson ide a petíció aláírásához!

További részletek itt!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük