Figyelem! - Fontos nemzeti kezdeményezés az ENSZ illetékes fórumaihoz kárpátaljai honfitársaink védelmében

KÉRJÜK, ENGEDÉLYEZZE BÖNGÉSZŐJÉBEN A HIRDETÉSEK MEGJELENÍTÉSÉT, EZZEL TÁMOGATJA A PORTÁL MŰKÖDÉSÉNEK FENNTARTÁSÁT!

KÖSZÖNJÜK!

Exkluzív felvételeket tett közzé a Wagner-csoport, Soledar sóbánya alagútjairól (videó)

Kérjük, egy megosztással támogassa honlapunkat!

Exkluzív felvételeket mutatott be az EU tagállamaiban betiltott Russia Today televízió, amelyek a donbászi Soledar város szélén található sóbányában készültek, ahol a közelmúltban heves harcok zajlottak orosz és ukrán csapatok között.

A felvételen Jevgenyij Prigozsin üzletember és katonai magáncégének, a Wagner-csoportnak a tagjai körbejárják a létesítményt.

A videóban egy katona megjegyzi, hogy miközben a csoport két kilométert gyalogolt, az ukrán csapatok a „fejük fölött” voltak, hozzátéve, hogy ez persze csak egy „ideiglenes” állapot.

A bányák, amelyek ez a donbasszi város a nevét kapta, barlangszerű alagutak óriási rendszerét alkotják. Összesített hosszuk körülbelül 300 km, és több száz méter mélységig nyúlnak le a föld alá.

A só bányászata több mint egy évszázaddal ezelőtt kezdődött, és a szovjet időkben hatalmas méreteket öltött. A kimerült alagutak egy részét turista és terápiás célokra, míg más részeit állítólag a Vörös Hadsereg által a II. világháború alatt használt hatalmas fegyverkészlet tárolására használták.

A videó szerint az ukrán csapatok lőszerraktárként is használták a járatokat. A filmkészítők elhaladtak egy katonai láda mellett is, miközben az egyik katona megjegyezte, hogy azok üresek, de az egység által felfedezett hasonló készletekben állítólag fegyverek voltak.

Prigozhin – egy vitatott orosz vállalkozó, akit számos nyugati ország szankciókkal sújtott -, kedd este azt állította, hogy a Wagner-csoport megszerezte a teljes ellenőrzést Soledar felett, az ukrán ellenállásnak csak egy maroknyi része maradt meg a városban.


Figyelem! A fenti hír propagandának minősül, mivel az a mindig nagyon “demokratikus” EU-ban üldözött, betiltott és propagandistának kikiáltott Russia Today értesülései nyomán készült.

 

Nemzeti InternetFigyelő (NIF)

Várjuk véleményét itt!

%d bloggers like this: