KÉRJÜK, ENGEDÉLYEZZE BÖNGÉSZŐJÉBEN A HIRDETÉSEK MEGJELENÍTÉSÉT, EZZEL TÁMOGATJA A PORTÁL MŰKÖDÉSÉNEK FENNTARTÁSÁT!

KÖSZÖNJÜK!

Válaszlépés: Több mint 80 európai tömegtájékoztatási eszközhöz korlátozták a hozzáférést Oroszországban

Nyolcvanegy európai médiaszolgáltatóhoz korlátozták a hozzáférést Oroszországban, válaszul arra, hogy az Európai Unióban orosz tömegtájékoztatási eszközöket tiltottak be – közölte honlapján kedden az orosz külügyminisztérium.

„Az Európai Unió Tanácsának május 17-i, három orosz médium (a RIA Novosztyi, az Izvesztyija és a Rosszijszkaja Gazeta) ‘minden műsorszolgáltatási tevékenységének’ betiltásáról szóló, ma, június 25-én hatályba lépő határozatára való válaszintézkedéseként az Oroszországi Föderáció területén ellenkorlátozások lépnek életbe számos, a különleges hadművelet menetéről szisztematikusan nem hiteles információkat terjesztő, EU-tagállamokbeli médium és páneurópai médiaszolgáltató műsorszolgáltató forrásaihoz való hozzáférésben” – áll a közleményben.

Magyarországon az intézkedés a 444.hu hírporált érinti.

A moszkvai diplomáciai tárca emlékeztetett rá, hogy az orosz fél korábban többször és különböző szinteken megfogalmazta a figyelmeztetést: az orosz újságírók

„politikai indíttatású zaklatása és az orosz médiumok indokolatlan betiltása az uniós térségben nem marad válasz nélkül”.

„Ennek ellenére Brüsszel és a blokk tagállamainak fővárosai az eszkaláció útját választották, és Moszkvát újabb jogtalan betiltással kényszerítették tükör- és arányos ellenintézkedések meghozatalára. A felelősség ezért a fejleményért kizárólag az Európai Unió vezetését és a blokk azon országait terheli, amelyek támogatták ezt a döntést. Amennyiben az orosz médiát érintő korlátozásokat feloldják, az orosz fél is át fogja gondolni a döntését ezekkel a médiaszolgáltatókkal kapcsolatban”

– hangsúlyozta a külügyminisztérium.

Az orosz korlátozás több mint 20 uniós ország tömegtájékoztatási eszközeit érinti, köztük az osztrák ORF állami műsorszolgáltatót, a német Der Spiegel, Die Zeit és Frankfurter Allgemeine Zeitung lapokat, a spanyol El Mundo és El País lapokat, valamint az EFE hírügynökséget, az olasz La Stampa és La Repubblica lapokat, valamint a RAI köztelevíziót, a francia Le Monde és La Croix című lapokat, valamint az AFP hírügynökséget és a Radio France rádiót, a Politico és az EUObserver hírportált.

Ez is érdekelheti:  Bill Gates elismerte, hogy a COVID "vakcina" volt a legnagyobb orvosi kísérlet a Föld lakosságán

 

Kiemelt kép: illusztráció / Fotó: © Mladen ANTONOV / AFP

Kapcsolódó cikkek

Mementó 2006 emlékmű

Petíció az emlékmű megvalósításáért!

Aláírásával egy elvi támogatást fogalmaz meg. Amennyiben elegendő társadalmi támogatást gyűjtünk össze, elindítjuk a megvalósításhoz szükséges jogi és szakmai lépéseket.

Kattintson ide a petíció aláírásához!

További részletek itt!

One thought on “Válaszlépés: Több mint 80 európai tömegtájékoztatási eszközhöz korlátozták a hozzáférést Oroszországban

  1. Az orosz válasz több mint 2 évet KÉSETT!
    No de ami késik nem múlik.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük