Egy tollvonással szüntetett meg 3 ellenzéki tv csatornát az ukrán elnök

Pogrebinszkij elmondta, hogy kinek az utasítására zárták be az ukrán tévécsatornákat

Vlagyimir Zelenszkij, az ellenfeleivel való, „a bíróságon kívüli leszámolás” jegyében, betiltott három ukrán tévécsatornát. Ennek során amerikai utasításra cselekedett. Mindezt Mihail Pogrebinszkij, a kijevi Politikai Kutatások és Konfliktológiai Központ vezetője jelentette ki.

Hirdetés

Emlékeztetőül: a február 2-ról 3-ra virradó éjszaka Zelenszkij aláírta azt a rendeletet, aminek értelmében betiltja három ellenzéki tévécsatorna, a „Zik”, a „Newsone” és a „112 Ukrajna” adásait. Egyben öt évre szóló szankciókat léptetett életbe Tarasz Kozak képviselő (1) ellen.

Pogrebinszkij szerint két oka is van annak, hogy Zelenszkij „ilyen felháborító módon, bíróságon kívüli eszközökkel számol le politikai ellenfeleivel.”

„Az első: maga az államfő is – kormányzásának első hónapjaitól fogva – elégedetlen ezeknek a tévécsatornáknak a tevékenységével. Azt már korábban is megengedte magának, hogy fenyegetőzzön. De ilyen arcátlanságra eddig még nem vetemedett” – vélekedik a szakértő.

Pogrebinszkij szerint ebben a döntésben nagy szerepe volt az Egyesült Államoknak. (2)

„Az amerikai nagykövetség parancsokat osztogat. Az ország vezetése pedig nem engedheti meg magának, hogy kitérjen teljesítésük alól. Így volt ez nemrégiben is, amikor a «Motor Szics» vállalat (3) kínai befektetőjével meghiúsult az üzlet. És ez történt most is” – közölte Pogrebinszkij.

Hangsúlyozta: Washington tényszerű beavatkozása az ukrán belügyekbe immár demonstratívvá, leplezetlenné vált.

„Az Államokat bíráló tévécsatornák bezáratásáról szóló döntés egy újabb lépés abban az irányban, hogy az ukrán politikusok lássák: mindent meg kell tenniük, amit mondanak nekik. Valamennyire, persze, ez várható is volt. Hiszen mindannyian emlékezhetünk arra, hogy az amerikai Demokrata Párt hogyan bánt el ellenfeleivel. Gondolok itt arra, ahogyan mindazokat eltávolítják az amerikai digitális platformokról, akik nem hajlandók támogatni az amerikai demokraták és Biden politikáját” – fejtegette a szakértő.

Eredeti cikk>>>

Megjegyzések:

(1)  Viktor Medvedcsuk „Ellenzéki Platform az Életért” (OPZS) nevű pártjának parlamenti képviselője, a három tévécsatorna tulajdonosa. Az ellenzéki párt népszerűségi indexe ma már meghaladja Zelenszkij „A Nép Szolgája” nevű pártjáét.

(2)  Az Európai Unió tagországainak kijevi nagykövetségei elítélték a tévécsatornák bezárását. AZ AMERIKAI NAGYKÖVETSÉG azonban ÜDVÖZÖLTE AZT.

(3)  Valaha, a szovjet időkben fontos hadiipari vállalat volt. Motorokat gyártott repülőgépek és helikopterek számára. Mint minden azonban, ez is az ebek harmincadjára jutott az ukrán „függetlenség” éveiben. A kínai befektető megmenthette volna az üzemet, új életet lehelhetett volna bele. Az USA azonban – amelyik most a Kína elleni felerősödő harcában azt éppen úgy ki akarja szorítani mindenhonnan, mint teszi azt Oroszországgal is – megfúrta az üzletet. Kína, válaszul, büntető intézkedéseket hozott Ukrajna ellen.

NewsFront

NIF

Ez is érdekelheti:

Szijjártó: Adják vissza a kárpátaljai magyarság anyanyelven való tanulásának jogát! (+videó)

Facebook hozzászólások


Várjuk véleményét itt! (a hozzászólások moderáció után jelennek meg)

%d bloggers like this:

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás

Ezeket olvasta már?
Elment egy Jóbarát, Harcostárs!

Szijjártó egy ukrán tévében is elmondta álláspontunkat a nyelvhasználatról
Szijjártó egy ukrán tévében is elmondta álláspontunkat a nyelvhasználatról

Angela Merkel győzte meg Putyint arról, hogy ne vonuljanak Mariupol ellen
Angela Merkel győzte meg Putyint arról, hogy ne vonuljanak Mariupol ellen

Close