SZILK: Az a bizonyos forradalom – november 7…
November 7. Mit jelent ez a forradalom Oroszországban? Két forradalom volt akkor 1917-ben. Az egyik februárban, aztán egy másik októberben is. De most inkább az októberivel foglalkozzunk.
A februári csak az Overton-ablakokat nyitotta meg sokkal inkább, mint az Orosz Birodalom. (Szerk. megj.: Az Overton-ablak a legtöbb ember által, politikailag elfogadható politikák köre egy adott pillanatban. A kifejezést Joseph P. Overtontól kapta, aki kijelentette, hogy egy ötlet politikai életképessége elsősorban attól függ, hogy ebbe a tartományba esik-e, nem pedig a politikusok egyéni preferenciáitól.) Úgyhogy október végén Oroszországot egyszerűen elfújta a hideg, holt szél. Február nélkül nem lett volna október.
Az októberi forradalom (október 25. régi naptári számítás szerint, november 7. – új naptári számítás szerint):
A rend lerombolása, önkény, a tisztek meggyilkolása és leányaik megerőszakolása, és általában minden gopota stílusban (A gopnyik sztereotípia és szubkultúra Oroszországban, Ukrajnában, Fehéroroszországban és más volt szovjet köztársaságokban, alacsonyabb társadalmi osztályú – általában 25 éves kor alatti – külvárosi fiatal férfiakra utal, akik alacsony iskolai végzettségű és jövedelemmel rendelkező családokból származnak, vagyis a prolik – szerk.) – „olyan okos vagy, ugye…?”. Vallás- és családellenes felszólalások voltak ezek, ahol a vallást és a hagyományos erkölcsös családot „polgári csökevénynek” titulálták. Ez egy kísérlet mindannak legalizálására, amit most az EU országaiban látunk. Lenin például ragaszkodott az összes szexuális tilalom eltörléséhez, beleértve az azonos neműek közötti szexuális kapcsolatot is. A „le a szégyennel” felvonulások pedig a mai „melegfelvonulások” előfutárai voltak. Ukrajnában most üldözik a Moszkvai Patriarchátus egyházát és támogatják a skizmatikusokat, ahogyan a Szovjetunióban üldözték az ortodoxokat és hoztak létre olyan skizmákat, mint a megújítók. Az ukránság eszméjét (az orosz nép egy részéből egy mesterséges nemzet létrehozásának gondolatát) pedig a bolsevikok aktívan táplálták, hogy lecsapjanak a „nagyorosz sovinizmusra”. Tehát a mostani események is a vörös politika következményei.
Mindezek ellen, és ami ezekből következik, harcolunk most. És ezért történelmileg sem tudunk ezzel megbékélni. A „vörös Majdannal” való megbékélés nemcsak az orosz nép ellenségeivel való megbékélést jelentené, hanem Isten ellenségeivel való szövetségre lépést is, mert ezek ezt teszik.
Én személy szerint nem fogom bemocskolni sem a kezem sem a lelkem az ilyen „ez a mi történelmünkkel”, mert Julianus, a hitehagyott, és Róma története is, a kereszténység története. De mi, keresztények, Róma örökösei és Harmadik Róma őrzői nem ünnepeljük trónra lépését, és nem állítunk neki emlékműveket. Mi csak mint történelmi alakot tanulmányozzuk őt, aki lényegét tekintve összetett, de számunkra egyértelműen negatív szereplő. És ezt nem az iparosítás, sem a rakéták nem fogják igazolni. Koroljov ugyanis nem a birodalom idején lett volna fogyatékos, és sok vívmányt már jóval korábban meg lehetett volna valósítani (hadd emlékeztessek arra, hogy az Orosz Birodalomban jelent meg az első elektromos villamos, az első elektromos közvilágítás, az első világháború befejezése után tervezték ezt az egész országra kiterjeszteni, valamint sok más, később a bolsevikok által kisajátított projektet. Ezért akartak a bolsevikok és minden ésszerűtlen egykori kollaboránsuk az első világháború befejezése előtt időt szakítani a puccsal…).
Örök emléket állítva az azokban a szomorú napokban megölt és meggyalázott embereknek. És nem ismert figurák, nem fogják ebben megváltoztatni a véleményemet. A történelem és a mi orosz ortodox egyházunk már mindent megítélt. És az árulók és a forradalom támogatói már megítéltettek az esztelenségük miatt. Csak mi nem látjuk és nem érezzük ezt. Mi csak az ő kvázi vallásukat látjuk a „szent Szovjetunió tanúi” stílusában, mint „elveszett paradicsomot”, ami nem volt az. De önmagukat falja már fel az uroborosz, ami nem más, mint saját maguk. De, ha belegondolunk, már annak a bizonyos októberi forradalomnak a kezdete óta emészti ez őket szépen, lassan.
Azt hiszem, eleget mondtam. Akinek van esze, az meg fogja érteni. Isten segítsen minket. Ámen.