Mit jelent nekem a Húsvét?
Húsvét, feltámadás, üdvösség. Ezek minden istenfélő embernek fontosak, s az ünnep, melyen Krisztus váltságát köszönjük meg, a legfontosabb ünnep a keresztyénség számára. Hívő családban felnőve számtalan húsvéti istentiszteleten vettem részt. Már gyermekkoromban ismertem a húsvéti történeteket, s kisgyerekként örvendezve indultam el hétfőnként locsolkodni, hogy a feltámadás örömét rokonaimmal, barátaimmal ünnepeljem.
Tudom (akkor is tudtam), hogy ez pogány eredetű szokás, de szüleimmel és nagyszüleimmel együtt (akik nagyon komoly hívő emberek voltak) semmi kivetni valót nem találtunk abban, hogy ilyenkor meglátogatjuk rokonainkat, barátainkat, kedves ismerőseinket, megosztva velük örömünket. Csak és szigorúan olyanokhoz mentünk bátyámmal, akik közeli ismerősök (sőt barátok, rokonok) voltak, s ők vártak is, és csalódtak volna, ha nem látogatjuk meg őket. Ilyenkor beszélgettünk az ünnep szépségéről, öröméről, és arról, milyen jó is ilyenkor, hogy elmegyünk azokhoz is, akikhez a szürke hétköznapokban ritkán jutottunk el, mert nem volt idő, lehetőség erre, hiszen mindenkinek meg volt a napi elfoglaltsága…
Felnőtt korban, történt megtérésem után, azonban ez az ünnep új jelentőséget nyert. Rádöbbentem, hogy Húsvét a keresztyénség legnagyobb ünnepe! Karácsony is csak Húsvétra nézve nyerte el fontosságát számomra. Mert az valóban elképesztően nagy és jelentős esemény, hogy a Mindenható Teremtő maga vette kezébe bűneink elrendezését, s feladva a mennyei dicsőséget, emberi formában jött közénk, tanított bennünket az Istennek tetsző életre („mert ő Isten formájában lévén nem tekintette zsákmánynak, hogy egyenlő Istennel, hanem megüresítette önmagát, szolgai formát vett fel, emberekhez hasonlóvá lett, és magatartásában is embernek bizonyult;” – Fil 2: 6-7), s vállalva gyarló állapotunkat e testben, példát is adott, hogy hogyan kellene élnünk, viselkednünk. De azt is tudta, hogy mi – éppen bűnös voltunk miatt – képtelenek vagyunk a maradéktalanul tiszta életre, ezért vállalta értünk a legnagyobb áldozatot, vagyis, hogy magára véve bűneinket, elszenvedi a bűn büntetését, a halált, hogy nekünk életünk lehessen! („megalázta magát, és engedelmeskedett mindhalálig, mégpedig a kereszthalálig.” – Fil 2:8).
Ahogy Ézsaiás írja: „Mint vesszőszál, sarjadt ki előttünk, mint gyökér a szikkadt földből. Nem volt neki szép alakja, amiben gyönyörködhettünk volna, sem olyan külseje, amiért kedvelhettük volna. Megvetett volt, és emberektől elhagyatott, fájdalmak férfia, betegség ismerője. Eltakartuk arcunkat előle, megvetett volt, nem törődtünk vele. Pedig a mi betegségeinket viselte, a mi fájdalmainkat hordozta. Mi meg azt gondoltuk, hogy Isten csapása sújtotta és kínozta. Pedig a mi vétkeink miatt kapott sebeket, bűneink miatt törték össze. Ő bűnhődött, hogy nekünk békességünk legyen, az ő sebei árán gyógyultunk meg.” (Ézs 53: 2-5).
Vajon fel tudjuk-e fogni, mit is jelentett ez? Micsoda hatalmas áldozat volt ez? Ilyet csak az tehet, aki nagyon szereti a barátait! Jézus erről így beszél: „Az az én parancsolatom, hogy úgy szeressétek egymást, ahogyan én szerettelek titeket. Nincs senkiben nagyobb szeretet annál, mintha valaki életét adja barátaiért. Ti barátaim vagytok, ha azt teszitek, amit én parancsolok nektek. Többé nem mondalak titeket szolgáknak, mert a szolga nem tudja, mit tesz az ura. Titeket azonban barátaimnak mondalak, mert mindazt, amit hallottam az én Atyámtól, tudtul adtam nektek.” (Jn 15: 12-15).
Az emberek rettegnek a haláltól, az elmúlástól. Éppen ezért azzal próbálják magukat vigasztalni, hogy örökérvényű alkotásokat akarnak készíteni, amikről évszázadok, sőt évezredek múlva is emlékeznek rájuk, vagy azzal áltatják magukat, hogy utódaikban ők is tovább élnek, pedig néhány leszármazott generáció után már csak kevesekre emlékeznek az utódok. Rettegnek attól, hogy azt gondolják: a földi élettel mindennek vége. De ez nem igaz, csak a bűn miatt sokan erről nem tudnak! Éppen ezért a hívő embereknek nagyon komolyan kell venniük Jézus Krisztus parancsát, amikor azt mondta: „Jézus hozzájuk lépett, és így szólt: „Nekem adatott minden hatalom mennyen és földön. Menjetek el tehát, tegyetek tanítvánnyá minden népet, megkeresztelve őket az Atyának, a Fiúnak és a Szentléleknek nevében, tanítva őket, hogy megtartsák mindazt, amit én parancsoltam nektek; és íme, én veletek vagyok minden napon a világ végezetéig.”” (Mt 28: 18-20). Igen, a mi felelősségünk, ha emberek a kárhozatra jutnak, mert nem hallottak a megváltásról, a bűnbocsánatról, és az örök élet lehetőségéről. Pontosabban fogalmazva az örök üdvösség lehetőségéről. Mert az örök életet senki nem kerüli el, hiszen Isten a maga Lelkéből lehelt belénk az ember teremtésekor, s ez a lélek soha nem hal meg. Tehát az örök élet valóság, csak nem mindegy, hogy ezt az örök életet hol tölti el az ember; az örök gyötrelemben, kárhozatban, az Isten nélküliségben vagy az örök örömben, üdvösségben, Isten trónja mellett, az Ő közelségében, szeretetében. Mivel azonban Krisztus kereszthalála és feltámadása óta van lehetőség az üdvösségre jutásra, így nem kell rettegnünk. Maga Jézus mondta: „Ezeket azért mondom nektek, hogy békességetek legyen énbennem. A világon nyomorúságotok van, de bízzatok: én legyőztem a világot.” (Jn 16: 33). Ezek után nincs mitől félnünk, a Sátánnak, e világ urának, életünk megrontójának nincs többé uralma fölöttünk, ha szívünkbe fogadjuk a feltámadt, élő Krisztust, s megvallva, megbánva bűneinket, kérjük az Ő bocsánatát, s elfogadjuk megváló halálát, örvendezve abban, hogy Ő legyőzte a halált, s bebizonyította, hogy létezik az örök üdvösség! Hiszed-e ezt, kedves olvasó? Hajlandó vagy-e megalázni magadat, s őszinte bűnbánatot, bűnvallást tartva, kérni Krisztus megváltó kegyelmét, s elfogadni váltsághalálát, örvendezve az Ő feltámadásán, amivel legyőzte a halált? Ahogy Pál apostol írja: „Mit mondjunk tehát erre? Ha Isten velünk, ki lehet ellenünk? Aki tulajdon Fiát nem kímélte, hanem mindnyájunkért odaadta, hogyne ajándékozna nekünk vele együtt mindent? Ki vádolná Isten választottait? Isten, aki megigazít. Ki ítélne kárhozatra? A meghalt, sőt feltámadt Jézus Krisztus, aki az Isten jobbján van, és esedezik is értünk? Ki választana el minket a Krisztus szeretetétől? Nyomorúság, vagy szorongattatás, vagy üldözés, vagy éhezés, vagy mezítelenség, vagy veszedelem, vagy fegyver? Hiszen meg van írva: „Teérted gyilkolnak minket nap mint nap, annyira becsülnek, mint vágójuhokat.” De mindezekkel szemben diadalmaskodunk az által, aki szeret minket. Mert meg vagyok győződve, hogy sem halál, sem élet, sem angyalok, sem fejedelmek, sem jelenvalók, sem eljövendők, sem hatalmak, sem magasság, sem mélység, sem semmiféle más teremtmény nem választhat el minket az Isten szeretetétől, amely megjelent Jézus Krisztusban, a mi Urunkban.” (Róm 8: 31-39), sőt azt is mondja: „Amikor pedig (ez a romlandó romolhatatlanságba öltözik, és) ez a halandó halhatatlanságba öltözik, akkor teljesül be, ami meg van írva: „Teljes a diadal a halál fölött! Halál, hol a te diadalod? Halál, hol a te fullánkod?”” (1Kor 15: 54-55). Nincs tehát félni valónk, mert Jézus Krisztus feltámadásával legyőzte a világot, és annak jelenlegi urát, a Halált!
Végül egy nagyon fontos üzenet, amit szívünkbe kell vésnünk, és mindenkinek el kell mondanunk, a fentiekkel együtt:
„Jézus ekkor ezt mondta neki: „Én vagyok a feltámadás és az élet, aki hisz énbennem, ha meghal is, él; és aki él, és hisz énbennem, az nem hal meg soha. Hiszed-e ezt?” (Jn 11: 25-26)
Ámen
(Czakó István)
Nemzeti InternetFigyelő
Köszönöm!
Már megint egy demagóg vagy tudatlanságból fakadó súlyos tévhitre kell felhívnom a figyelmet. Idézem a cikkíró mondatát: „Tudom (akkor is tudtam), hogy ez pogány eredetű szokás”.
Bizony és sajnos ez az állítás így nem igaz. Mert nem a Húsvét a pogány szokás, hanem azok a pogányok, akik átvették az őskresztény hitvilágból, és saját judeo-keresztény ünneppükké változtatták.
Ha valaki kételkedne szavaimban, nézzen utána, hogy a római kereszténység előtt is volt hit és vallás, amit egyszerűen őskereszténységnek, vagy közép-ázsiai ókereszténységnek írhatunk le.
Jézus, tehát annak az őskereszténységnek volt a vezető személyisége, mégpedig gallileai szkíta-jász nemzetséggel, mint párthus főpap.
Na, ez a pártus főpapság és hercegség fakad tudatlanságból ill. tévhitből. Semmi nem igazolja! (H)
Kedves T. István!
Őszintén sajnálom, hogy Önre még ezek a sorok is hatástalanok voltak a lényeget illetően. Szomorúan olvasom, hogy nem is akarja megérteni Húsvét lényegét és üzenetét. Ez a hitetlenség az, amiért így áll Hazánk, de most nem politizálni akarok, hanem azt szeretném, ha sokan alaposan elolvasnák a bibliai igéket, s komolyan vennék Jézus Krisztus értünk hozott áldozatát, Isten irántunk való végtelen szeretetét. Még ma nem késő, még ma van lehetőség a megbánásra és megtérésre. Aki ezt nem veszi komolyan, akit mindez nem érdekel, kérem, kíméljem meg bennünket megjegyzéseitől. Szakál Úrnak van igaza, s inkább kellő alázattal és átéléssel kellene készülnünk Nagypéntekre, mint Krisztus áldozatára, s majd vasárnapra, a Húsvét feltámadási ünnepére!
Abban egyetértünk, hogy Jézus Urunk valóban értünk hozta az áldozatát.
De kik is azok az értünk? Bizony-bizony az akkor még ott lakó: sumer-, szkíta-, jász-, hun-magyarok (köztük filiszteusok és hettiták)megmaradásáért a KÁNAÁNI ősi földjeiken.
Hogy ez miért nem sikerült, az már legyen mindenkinek a saját gondja.
Még annyit, kik azok a „kíméljen meg bennünket”?
Lehet hogy így van, de nekem a húsvét nem a tórténelmi ismereteken és annak következéseiből áll, hanem a hiten,azon az eseményen amelyen Jézus feltámadását az emberiség megváltását ünnepeljük,kellő átéléssel.
Tisztelt NIF!
Bocsánat, hogy eltérek a tárgykörtől!
Ez a mai cikk, egy hozzászólás, a hozzászólásra való válaszok bátorítanak és késztetnek erre. Ha ez egyedüli eset volna, nem írnám meg. De kezd rendszeressé válni.
Azonos személy-e a (H) és a cikk írója, Czakó István?
Ha igen, nem kérhetnénk-e Tőle picit több visszafogottságot, türelmet, megértést, több beleérző képességet, finomságot, esetleg körültekintést, amikor az övétől eltérő véleményt talál egy hozzászólásban?
Szükséges-e két minőségében is – (H) és a cikk írója – is a „fejére olvasnia” egy beírónak azt, amivel Ő nem ért egyet, vagy amiben esetleg kevésbé tájékozott?
Csak néhány nap telt el azóta, amióta szánom-bánom-ot írt, mert érzelmei elragadtatták, ésjelzőivel, kirohanásaival, minősítéseivel megbántott több személyt is.
Csak eddig tartott volna?!?
Ha a két személy mégsem azonos, tévedtem, bocsánatot kérek.
Ám ami az egymás iránt, s főként „házigazdai” kötelezően gyakorolt tiszteletet illeti, azt továbbra is fenntartom.
A Feltámadásba vetett hittel: a Telekiek nagy tisztelője
Elnézését kérem, ha megbántottam, de én is esendő ember vagyok, mint Czakó úr (Híradmin)
Azt hiszem sokkal megértőbbnek,
és együttérzőbbnek kellene lennünk
egymás iránt.
Ezzel önkritikát is gyakorlok.
🙁
A szabadulást, a szabadságot!
Jézus feltámadásakor magával vitte az isteni létbe azokat, akik a pokol tornácán várakoztak.
Hívő életet élő meghaltakról volt szó, akik csak az áteredő bűn következtében kényszerültek „várakozásra”.
Jézus nyitotta meg újból az ember által elkövetett áteredő bűn miatt lezárt isteni létet az ember számára. Így hozott szabadulást, szabadságot újból az embernek.
Ez volt a keresztáldozat értelme!
Ezzel személyes üggyé tette az ember üdvösségét! Rajtunk áll, hogy mit választunk!
Jézus feltámadt. Az egész Újszövetség erről szól. Nekünk. Hányszor,de hányszor írták az evangfelisták.Akinek füle van meghallja.Nincs ez ma sem másként.Ha ma jönne közénk Jézus, ma ugyanúgy keresztre feszítené a bosszú népe. Azzal a különbséggel,hogy Jézus csodáiról,jócselekedeteiről a világ egy kukkot sem hallana. Elhallgatnák,eltitkolnák,hazudnának róla éjjel,nappal,minden hulláhosszon. Hisz a Barrabásokat már el sem itéli a bíróság. Nem,hogy kiengedje a börtönből.Körül kell nézni,csonka hazánkban. A keresztre feszítők, két évezredes buzgalommal gyalázzák Jézust és az ö Anyaszentegyházát.Na meg persze a követőit.
Találkozott e valaki, a feltámadottal? Hiteles e a beszámolója? Legbeváltabb szélhámos trükk azt ígérni a becsapottnak, a becsapni készülőnek, amire az vágyik
Hogyan ölte meg a húsvét a hitem az ateizmusban
http://idokjelei.hu/2012/04/hogyan-olte-meg-a-husvet-a-hitem-az-ateizmusban/
Szerintem pedig a legnagyobb aljasság az, ha valakitől eltitkolnak egy igazságot, egy lehetőséget!
Én találkoztam az élő Krisztussal! Hogy hiteles-e a beszámolóm, a hallgatóra bízom. Ha ismer engem, akkor tudja, mi az igazság. Ha nem, Ő maga is meggyőződhet róla. Nem kell mást tennie, mint meghallgatni Jézus szavát! De ehhez nyitott szív és értelem kell.
„Ki kétkedőn boncolja Őt, annak válasz nem ád,
De a hívő előtt megfejti önmagát” – mondja az egyik közismert keresztyén ének.
És ez így igaz.
Gondolja, kedves „lényeglátó”, hogy milliónyi (köztük igen sikeres és jó körülmények között élő, magasan képzett) ember egy életen át komolyan venné a hitét (és aszerint élne), ha nem így lenne? Addig, amíg kételkedtem, én sem kaptam választ Jézustól a kérdéseimre, de abban a pillanatban, amikor őszintén hallani akartam az Ő szavát (ezért nyitott szívvel hallgattam), azonnal szólt hozzám! Ekkor értettem meg a hit lényegét. És ez azóta is működik.
„Ma, ha az Ő szavát halljátok, ne keményítsétek meg szíveteket” – mondja a Szentírás.
A döntés joga az Öné, de a felelőssége is! A következményekért később senkit nem hibáztathat, sőt azt sem mondhatja, hogy nem tudott, nem hallott erről a lehetőségről!
Döntsön legjobb tudása és lelkiismerete szerint. Kívánom, hogy soha ne kelljen megbánnia!
Még valami:
Tegyük fel, hogy Isten és a Mennyország nem is létezik! Tegyük fel, hogy Önnek van igaza. Én akkor is nyugodtan halok meg, mert tisztességben és szeretetben élem le életem hátra lévő idejét, s jó emlékezet hagyok hátra magam után. De ha mégis nekem van igazam, akkor mi lesz Önnel? Elgondolkozott már ezen?