Majka és a nemzeti média
Évek óta beszélek arról, hogy valami nem stimmel a média világában. Azaz, a nemzeti média világában vannak súlyos problémák. A méltóság nélküliség, a trágárság, a liberális média szintjére süllyedő vagdalkozás, a rossz megítélések, a fel-, és félreismerések sorozata, és az ezekre adott rossz válaszok… Mert rossz kiindulópontból, hozzá nem értő vezetéssel nem lehet a jó célba beérni…
Most, hogy Majkán rugózik a nemzeti média által irányított közvélemény, engem is súlyos megpróbáltatás elé állított ez a közfelháborodás. Meg kellett hallgatnom Majka rettenetét – ugyanis ez nem zene, nem érték… –, ami nem volt egyszerű, más zenei korok műveinek rendszeres hallgatása után. Megnéztem hát a klipet, végigrágtam magam az eldarált szövegen, és levontam a konzekvenciát. És ez a végkövetkeztetés drámai. A szövegben ugyanis semmi nem utal a magyar kormányra, a magyar kormányfőre, a hazai társadalmi helyzetre. Olyan általános megfogalmazásokat halottam ebben a rettenetben, amely minden európai országra rávetíthető, ráhúzható. Eltekintek attól, hogy elemezzem ezt a valamit. Inkább a drámaiságról ejtenék néhány szót.
A Majka-féle megnevezhetetlen „mű” hatása elképesztő. A nemzeti média szó-szólói kikiáltották ezt a valamit kormányellenesnek, miniszterelnök ellenesnek és Majka szemére vetették, hogy bizony ezt hatalmas összegért írta, átállt, áruló lett. Olyan kiválóságok állították ezt, akik kisebb megszakításokkal, világ életükben abból éltek és élnek, hogy egy politikai körhöz tartoznak, amely politikai kör remekül finanszírozza a hangulatkeltést, a rossz kormánymédia irányt, a fölösleges hisztériákat. Ugyanis, ha a kormány közeli média nem kezdi el Majka borzadályát reklámozni, akkor, mint én, úgy mások sem értesülnek arról, hogy egyes nemzeti újságíróknak nevezett politikai kitartottak felismerni vélték e produkcióban saját kormányukat, saját vezetőjüket. És itt a dráma. Mert a hisztéria arra utal, hogy rólunk lenne szó Majka rapjében. Mint korábban Fábry esetében, úgy most is a pénz állt a középpontban a Majka bírálók meglátásait illetően. Mennyiért írta meg a rapet, kinek dolgozik, honnan ment át oda, és az előző szerződése mennyit hozott a konyhára… de nem is folytatom, mert ez a hozzáállás méltatlan a nemzeti kormányra, a miniszterelnökre nézve.
Soha, egyetlen Majka produkciót sem hallgattam meg és a szerző nevét is csak a véletlennek köszönhetően ismerem. Ám, most még engem is megkínzott ez a kényszerű tájékozódás, ami nélkül soha nem tudtam volna meg, hogy a mi sajtónk fő-főmunkatársa és megmondó embere milyen szinten űzi azt a szent feladatot, amelyet nemzeti újságírásnak kellene neveznünk, ha ez az lenne. Ám, nem az! Csak sima, „Fegyőrös”, fölösleges és ártó szócséplés. (Pedig, a tudása, szépirodalmi munkássága, és felkészültsége alapján, még hasznos is lehetne!)
Így, a Majka produkciójában nem szereplő, de bizonyos jobboldali médiaszak-emberek által felismerni vélt Miniszterelnökünktől, kormányunktól, a nemzeti – 1988-tól számított eredeti – nemzeti sajtó nevében kérek elnézést. Mi nem gondoljuk úgy, hogy ez a Majka produkció arról szólna, amit a „hivatalos nemzeti média igen jól fizetett munkatársai” állítanak. A klip szerzője nem politikai tényező, csak egy celeb, és akkor sem lesz politikai tényező, ha az RTL-hez igazolt a TV2 után.
Láttunk már ilyet évtizedekkel ezelőtt is. Akkor, egy átigazolás után, konkrétan kimondva és megnevezve, a jobboldali kormányt szidták… kicsit belekeverve az egykori magyar kormányzó újratemetését is. Majka ezzel szemben nem nevezett meg senkit… és bizonyára az is igaz, hogy pénzért készít klipet. Ám nem támad meg nyilvánosan másokat azzal, amit az ő szemére is vethetne bárki, a rulett-, vagy a kártyaasztal mellett… hiszen tudja: mindenki szereti a pénzt. Akár jobboldali, akár balos. És nem veszi magára mások vagdalózását, ahogy ez most, a jobboldali média-fősodornak ismét, példásan, de balul sikerült. Nem kellett volna…
Nemzeti Napló – Nemzeti InternetFigyelő (NIF)
Hát, ezzel most több ponton vitatkoznék. Először is ez a csőcselék szintjén (hiszen nekik szól) álló förmedvény igenis egyértelműen az ellenzéknek készült. Egyértelmű utalás, ahogy Vargáné Peti becsempészi az „igazságszérumot”, hiszen ő az, akitől azt várják az ellendrukkerek, hogy majd leleplezi az igazságot a kormányról. Eddig ugyan ilyenre nem került sor, de a frusztrált, 15 éve minden választást elbukó, vezér nélküli ellenzék már azzal a pár morzsával is beéri, amit ő a felesége lehallgatásával felcsipegetett: csak már legyen valaki, ehelyett a lúzer Gyurcsány helyett! Még egy utalás a „ruszkik haza”, amivel szerinte Orbán karriert csinált. (Ezt mondtuk vagy pár millióan, de nekünk kevés volt egy karrierhez.) Utána pedig jöttek a jól ismert klisék, amik éltetik az ellenzéki buborékban élőket. Arra gondolt Majka, hogy ha már annyian megélnek Orbán gyalázásából („humoristák”, Szarházy Ákos szintű politikusok), ő is beáll közéjük, neki is majd csak csurran-csöppen ebből valami.
Én is megpróbáltam végighallgatni, (kb. a feléig bírtam).
Szerintem valaki a „szabad véleményt” oldalról kitalálta ezt a baromságot és hivatkozik rá. Én erre a puha*öcsi vargánéra tippelnék… nála olvastam először a nem tudom milyen…sztán-t.
Amit ez a szerencsétlen csinál, az nem éneklés, hanem valami slum-sing (ha már van slum poetry!), minél förtelmesebb annál jobban megfelel a mindenkit-hamarabb-mint-saját-magát elfogadó gyökértelen felnövekvő bagázsnak.
Kedves Pálmimi!
Nem tudok nem egyetérteni Önnel. Ha kollégáim nem hívják föl a figyelmem erre az „izére”, akkor az én figyelmem fel sem kelti, mert annyira primitív. Azonban az a sajnálatos, hogy tömegek ingerküszöbét éppen ilyen primitívséggel lehet ma már csak átlépni.
Ez sajnos mindent elárul a tömeg kulturális igénytelenségéről. És az, hogy Ausztriában, vagy éppen Németországban még a hazai szinteket is túllépte ennek a valaminek a nézettsége (állítólag), az pontosan leképezi az ott élők igényvilágát. Nos, ez kell nekik, akkor hajrá, egészségükre.
Azon persze lehet vitatkozni, hogy ki, mit, mennyire és hogyan magyaráz bele ennek az „izének” az értelmezésébe. Én a magam részéről csak annyit teszek hozzá, hogy aki a „Való Világ” című szörnyűségben történő szereplés folytán lett népszerű, majd éppen azok egyengették az útját, akik ezen a „reality shownak” nevezett valami mögött álltak 2002- után (a dátum itt fontos), az megtalálta a közönségét, akiket azóta is kiszolgál. Az egész embert és az egész jelenséget a mély igénytelenségre való vágyak kielégítésére és a társadalom szellemi leépítésére használták és használják. Akik pedig erre vevők, azokkal semmit sem lehet kezdeni – én legalábbis így látom, persze ezzel a meglátással is lehet vitatkozni.
Üdv:
Nifadmin