KÉRJÜK, ENGEDÉLYEZZE BÖNGÉSZŐJÉBEN A HIRDETÉSEK MEGJELENÍTÉSÉT, EZZEL TÁMOGATJA A PORTÁL MŰKÖDÉSÉNEK FENNTARTÁSÁT!

KÖSZÖNJÜK!

Olvasónktól: Szombat esti diszkótragédia

Az alábbi gondolatokat egy kedves olvasónk alig 16 esztendős leánya írta. 2011. január 15-én este Budapest egyik működési engedéllyel nem rendelkező szórakozóhelyén több ezer fiatal zsúfolódott össze. Ma még mindig ellentmondásos (a rendőrség szerint nem) körülmények között három fiatal leány vesztette ott életét értelmetlenül. Fiatalok, akik előtt ott áll még az élet, a kihívások, a világ megismerése és felfedezése, és a legszebb dolog, a családalapítás csodája. Értelmetlen és felfoghatatlan tragédia, melyről a bulvársajtó a maga megszokott stílusában tudósított. Olvasóink tudják, hogy a NIF munkatársai és szerkesztői egy egészen más értékrendet képviselnek, akárcsak az a fiatal kislány, akinek gondolatait ezennel átnyújtjuk Önöknek. (NIFAdmin)

Szombat esti diszkótragédia

Véleményem leírását azzal szeretném kezdeni, hogy én egy 16 éves lány vagyok és a mai fiataloktól eltérő értékrendet tudhatok sajátomnak.

Levelemet ismerőseim unszolására írom, ők tudják, hogy mindig mindenről van véleményem, így a szombat esti diszkótragédiáról is. Sokan nem állnak mellettem és osztják a gondolataimat, de ennek oka ki fog derülni.

Nos, a mai viszonyokat tekintve sokan még az utcára is félve mennek ki (ez köztudott) érthető okokból. Én személy szerint nem járok az éjszakába bulizni, elsősorban azért mert szerintem egy korombeli lánynak vagy akár fiúnak semmi keresnivalója még ilyen szórakozóhelyen, másodszor pedig én Borsodban élek és itt nem tudok olyan helyről ahová egy jó érzésű ember szívesen betenné a lábát. Borsodról nem is kell mondanom, hogy milyenek a körülmények…hétvégén a színesebbek összegyűlnek „rajokba” és nyakukba veszik a környéket. Mellesleg a diszkók az alkohol és a különböző drogok melegágya, ott aztán pillanatok alatt hozzá lehet jutni bármihez.

Visszatérve szombatra… Ha a késelés mellett maradunk akkor erre osztálytársam azt reagálta „az utcán is megkéselhetnek”. Igen, ez így van! DE egy 16-17 éves gyerek ugye iskolába jár, így elkerülhetetlen, hogy kimenjen az utcára. De kérdem én, azt sem lehet, hogy egy ilyen korú fiatal diszkóban haljon meg? Dehogynem! A probléma szerintem ott kezdődik, hogy a fiatalok és a szülők már nem érzik a határokat, túl fiatalon kezdik el az éjszakai életet. Én sosem voltam diszkóban, nem CSAK mert nem engednek el, hanem mert még soha nem is kértem szüleimet, hogy engedjenek el (halkan megjegyzem, nem is hagynák, hogy menjek). Én ezt teljesen elfogadhatónak, helyesnek tartom! Anya úgy van vele, hogy inkább én sírjak ilyen esetben, mint ő, amikor már esetleg késő lesz.

Ez is érdekelheti:  SZILK: Az a bizonyos forradalom - november 7...

Ezután a tragédia után rá kellene jönnünk, hogy egy tizenéves fiatalnak semmi keresnivalója az ilyen helyeken…DE NEEEM…Mi kell nekünk?! Szülők razziáznak majd, persze elvileg, mert ez sem fog sokáig tartani. A gyereknek ciki lesz, ha anya megy vele a diszkóba, egy idegen gyerekre pedig ha „véletlenül” ittas állapotban van úgysem szól majd rá a számára ismeretlen anyuka, hogy „kisfiam ideje lenne hazamenni”, mert egyrészt nem hallgatna rá, másrészt ki is röhögné. Meg kell vallani ez tényleg nevetséges.

De könyörgöm miért ennyire vakok a szülők, az emberek? Miért kell egy gyereket ebben a korban és ebben az iszonyú világban elengedni?

Mindenki azt mondja, hogy ártatlan kislányok haltak meg…akkor nem voltak ártatlan KISLÁNYOK, amikor elengedték őket??? Valahogy ezt felejti el mindenki…és szerintem itt a kulcs.

Tegnap az esti híradóban a TV2-n nyilatkoztak a szülők. Ez kiváltotta bennem a teljes felháborodást, több okból is. Kifejtem.

1. A szülők szombaton elvesztették lányukat (Kadosa család), most teljes nyugalommal tudnak róla beszélni. Sírás, elérzékenyülés, hangelcsuklás nélkül. (Ne adja az Isten, mert csúnya ilyen példát hozni, de ha én meghalnék vagy lenne valami súlyos bajom, nem hiszem, hogy édesanyám vagy akár nevelőapám ilyen nyugalommal beszélnének. Eleve nem is nyilatkoznának senkinek…)
2. Annak adtak hangot, hogy ez többé nem fordulhat elő, ezért ők is támogatni fognak minden civil szerveződést…EL SEM HISZEM! Nem azon vannak, hogy ez bizony egy elrettentő példa lehet a többi szülőnek és próbálnák arra buzdítani embertársaikat, hogy fiatal gyermeküket ne engedjék bulizni, mert bármi megtörténhet…

Ami a legelszomorítóbb, hogy velem egykorú fiatalok körében ciki az, ha valaki nem jár diszkóba…Sokak szerint „öregéletmódot” folytatok, DE büszke vagyok erre. A hétvége nekem nem az ivásról, diszkókról, pörgésről szól… pihenésről, családdal együtt töltött időről. Nekem ez érték, másnak talán ciki. Nem érdekel. Nekem attól többet ér az életem, hogy eldobjam akár egy hétvégi „kikapcsolódás” miatt.

Ez is érdekelheti:  A természet- és családellenes LMBTQ-mozgalom minden jelszava hamis! - Bojkott vagy elnyomás?

De meglehet nézni mi lesz abból az emberből, aki minden hétvégén a bulit hajtja. Szerintem SEMMI!

Bejegyzésem végére teszek egy pontot és lezárom.

Horváth Krisztina, 2011. január 19.

Nemzeti InternetFigyelő

Kapcsolódó: Gondolatok a diszkó-tragédia után

 

Tisztelt Olvasók! A portál működtetéséhez nagyon nagy szükségünk van az Önök támogatására.

Kérjük Önöket, hogy a

DONATE

gombra kattintva segítsék anyagi hozzájárulásukkal működésünket!

A portál valóban független, anyagi támogatást semmilyen szervezettől, vagy politikai erőtől nem kapunk, ezért a legkisebb támogatásnak is örülünk.

Nagyon köszönjük!

 

Mementó 2006 emlékmű

Petíció az emlékmű megvalósításáért!

Aláírásával egy elvi támogatást fogalmaz meg. Amennyiben elegendő társadalmi támogatást gyűjtünk össze, elindítjuk a megvalósításhoz szükséges jogi és szakmai lépéseket.

Kattintson ide a petíció aláírásához!

További részletek itt!

0 thoughts on “Olvasónktól: Szombat esti diszkótragédia

    1. Kedves Díszpolgár!
      Ha Te egy tizenéves vagy, akkor nem csodálkozom hozzászólásodon, inkább sajnálom, hogy szüleid nem figyelnek Rád.
      Ha viszont Ön egy szülő, akkor mélyen elszomorít, hogy a helyett, hogy elgondolkozna a történteken, s megértené, igenis, szükség van a fiatalok helyes irányú nevelésére, e helyett Ön szinte egyetért azzal, hogy tizenéves (kiskorú!) fiatalok éjszakai tivornyázásokban, italozásban, drogozásban, táncnak nevezett önmutogató, kihívó rongyrázásban vegyenek részt!
      Minden esetre nem nevezném díszpolgárnak, mert ez a magatartás inkább szégyellni való egy felnőtt embertől.
      Ön erköcsi érzékét és felelősségtudatát tekintve megrekedt egy tinédzser szintjén.
      Higgye el, igaz a mondás, hogy mindenki olyan virágot szagol, amilyet szakít! Persze vannak kivételek, amikor hiába a jó nevelés, és a gyermek rossz irányba megy, de ez a ritkább!
      Czakó István
      (A szerző Cz. I. kérésére módosította: Híradmin)

  1. Kedves Krisztina!
    Először is megköszönöm írásod, mert sok szülő számára visszaadja a hitet, hogy érdemes jóra nevelnünk gyermekeinket.
    Én is szülő vagyok, s a ma már 25 éves fiamat 10 éves korától egyedül neveltem. Én is azt az értékrendet követtem (lévén hívő ember hangsúlyosan!), hogy egy tizenéves, kiskorú, iskolás gyermeknek semmi keresni valója a diszkókban. A fiam 18 éves koráig semmilyen efféle szórakozóhelyen nem volt, sőt, házibulikba is csak úgy ment el, hogy este 10-re hazajött. Kb. 13-14 éves korában egyszer próbált ellenkezni, de mivel látta, hogy semmire nem megy, én nem tágítok, és leültünk megbeszélni, miért is vagyok ebben szigorú, megértette, s attól kezdve nem is háborgott. Ma már felnőtt fiatalember, s azóta sem jár éjszakai bárokba, diszkókba, s nem tört ki rajta a „végre azt teszek, amit akarok” szabadság láza, nem jár haza ittasan, nem használ drogokat, még csak nem is dohányzik. Elmegy a barátaival esténként (amikor van kedve), de nem jön haza úgy, mint látni manapság néhány tinédzsert (legyen az akár fiú, akár lány, sajnos!). A leány unokahúgait is így nevelték a szüleik (bátyámék), nem láttak belülről diszkót soha, s a nagyobbik ma már három gyerekes, gyönyörű és boldog családanya, a kisebbik (fiamnál egy évvel fiatalabb) pedig szintén szép családi életet él férjével.
    Miért is írtam ezt le? Azért, hogy erősítsem a szülőket, higgyék el, a szépre, jóra, értékesre nevelés megéri! Hiába gonosz a mai világ, nem vész kárba az a munka, amit gyermekeink egészséges lelkületű nevelésére fordítunk. Persze ezt csak a gyermekeiket szerető, a jót ismerő, felelősen gondolkodó szülők tudják megtenni.
    Bizony, igaza van édesanyádnak, inkább Te sírj egy kicsit, amiért nem az történik, amit te szeretnél egy-egy pillanatban (ez általánosan szól minden veled egykorúnak), mint Ő (a szülők) zokogjon (zokogjanak) a kórházi ágy vagy (Isten őrizzen) a koporsó mellett!
    Az pedig, ahogy a meghalt lány szülei viselkednek, engem is megdöbbentett! Az a szenvtelen, közömbös arc, ahogy beszélnek,…. felfoghatatlan.
    Én egy ilyen tragédiába „beleőrültem volna”, vagyis az bizonyos, hogy szenvtelenül még évekig nem tudnék beszélni a történtekről.
    Egy kedves baráti házaspár alig egy éve veszítette el gyönyörű, 21 éves lányát, aki egy olyan tragikus és teljesen váratlan betegséget kapott, ami két nap alatt elragadta. A szülők (mivel komoly hívő emberek) tudomásul vették, hogy ez volt Isten akarata. De ma is látszik, hogy bármennyire elfogadták ezt (nagy lelki szenvedés árán), összetörten tudnak csak beszélni a történtekről.
    Végül hadd álljon itt három idézet a Bibliából azoknak a szülőknek, akik nem korlátozzák gyermekeik kicsapongásait, akik felelőtlenül, valamiféle félre értelmezett „szeretetből” mindent megengednek nekik. Persze az idézetet mai értelemben, és nem szó szerint, kell érteni, hanem annak szellemiségét, hiszen nem a valóságos botról, pálcáról, verésről van szó, hanem a szülői szigorról, s ha szükséges, akkor a megfelelő fenyítésről, fegyelmezésről.
    „A gyermek szívéhez hozzátartozik az ostobaság, de a fenyítő bot kiűzi belőle.” (Péld. 22:15)
    „A bot és a fenyítés bölccsé tesz, a kényeztetett gyermek pedig szégyent hoz anyjára.” (Péld. 29:15)
    „Ne sajnáld megfenyíteni a gyermeket, nem hal bele, ha megvered bottal.
    Te csak bottal vered meg, de lelkét a holtak hazájától mented meg.” (Péld. 23:13-14)
    Azt hiszem, ezek a szavak (helyesen és szeretettel értelmezve) önmagukért beszélnek!
    Czakó István

    1. Ezek a gondolatok egy szólásban : ‘Amit Jancsi nem tanul meg, azt János már meg nem tanulja!’

  2. Gratulálok az íráshoz! Itt a különbség az mosott agyú judapesti szülők és gyerekeik, és a még tisztának mondható vidéki gondolkodás között. A gyerekeimnek szoktam mindig azt mondani, hogy mi emberek túlzottan kényelmesen élünk, mert ha a nyuszika nem figyel oda egy kicsit, vacsora vendég lesz a rókánál. Itt viszont az esély egyenlőség nevében (amit olyan emberek szoktak leghangosabban kiabálni akik egy kanál vízbe belefojtanák az embertársukat 1 Ft haszonért) a legostobábbhoz van igazítva minden. Egyetértek. Mi a fenének kell egy 16 éves gyereknek éjszakai szórakozó helyre menni???? Ennél hányinger keltőbb számomra már csak a halál eseteket követő kártérítési perek szoktak lenni. Mintha meg lehetne fizetni egy életet, egy jelenlétet.

  3. Itt ebben szerintem semmilyen nemű erkölcsi csőszködés nincsen. Én ezt leírtam. Eredetileg nem ide küldtem, de más oldalon megjelent. Ez engem a tegnapi nap estéjén meglepetésként ért és nagyon örültem neki. Amit reméltem ettől az írástól az persze nem következett be. Ahhoz én magam kevés vagyok (mint ahogyan azt itt is láthatjuk egyes hozzászólásokban). Én felhoztam a példámat, hogy soha nem kértem senkit, hogy engedjen el, de tényleg nem is kérném.
    Az Apunak itt is megköszönöm és az oldal szerkesztőinek, hogy feltették, nyilvánosság elé hozták.
    Itt is előfordult már a kártérítési per…köpedelem, hogy ilyet egyáltalán hangoztatnak is. Mennyivel lesz jobb, ha elveszített lányukért kapnak pénzt? Akkor nem is a gyászról van szó…
    Ezt még le kellett írnom. Mindenkinek köszönöm, aki hozzászólásával „pártol”!

  4. Azt nem értem, hogy te milyen alapon ítélkezel a szülők felett amikor nem is ismered őket . Egyáltalán ismerted a lányt aki meghalt?
    Ismerted a szülőket?
    Szerintem nem, úgy hogy ha nem ismered őket akkor ne ítélkezz !!!!!
    Én ismertem a családott, sőt a lánynak az unoka- testvére vagyok és egy nagyon jól nevelt,inteligens lány volt. Szerintem te még nem neveltél fel egy gyereket se úgyhogy ne törj pálcát a szülők felett!!!
    NEM TUDHATOD MIT ÉLNEK ÁT A SZÜLEI!!!!!!!!
    AZÉRT INDÍTANAK HOGY NEM TÖRTÉNEN ILYEN ÉS TE HONNAN TUDOD HOGY GYÁSZOLNAK ?
    MILYEN ALAPON ÍROD AZT HOGY KÖPEDELEM?
    TUDOD KIT KÖPJ LE!!!

  5. Én tudom kit köpjek le, H. Krisztinát semmi képen. Tudod Sz.C nem értelek. Most helyeseljünk? Igen, jól tették a szülők, hogy a lányukat elengedték egy éjszakai szórakozó helyre? Még meg is érte nekik, ha jól fizet a kártérítés??? Nem szeretek ilyenekkel dobálózni, de úgy veszem ki, hogy szerinted ez a helyes hozzáállás.

    1. Tudod itt nem a pénzen van a hangsúly ,mert egy majdnem felnőtt lányról beszélünk és szerintem H. Krisztina nem ismerte a szülőket sem a lányt .
      Az nagyon helyes hogy ő nem jár buliba én se!
      Pedig én se vagyok fiatalabb Krisztán!
      Teljesen megbízható lány volt !
      Nem egy piás drogos csaj!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük